همکاری سایپا و سیتروئن برخلاف قرارداد تولید مشترک پژو و ایران خودرو، حاصل چندانی برای این دو شرکت نداشت. تنها تعداد محدودی سیتروئن C3 توسط شرکت سایپاسیتروئن به تولید رسیدند و پس از آن نیز تولید این خودرو متوقف شد.
با این حال سایپا طی چند سال اخیر در پی راهاندازی مجدد خط تولید کراساوور سیتروئن بوده است. همزمان با معرفی پژو 2008 ایرانیزه، دیگر خودروساز ایرانی نیز از سیتروئن C3 ایرانیزه با نام سایپا سیلک رونمایی کرد.
سایپا سیلک در حقیقت مخلوطی از دستاوردهای همکاری مشترک پژوسیتروئن با خودروسازان ایرانی است. همچنین سایپا ناچار شد تا از نسخههای چینی تولیدات سیتروئن نیز در فرآیند توسعه محصول خودش استفاده کند. این خودرو اکنون آماده رونمایی است تا به همراه پروژه K125 ایران خودرو، دو کراساوور ایرانیزه بازار را تشکیل دهند. با این حال آنچه تحت عنوان سایپا سیلک به دست مشتریان ایرانی میرسد، با سیتروئن C3 اولیه تفاوت چشمگیری دارد
پروژه M44 سایپا یا همان مینی کراس سیلک، نسخه ایرانیزه شده سیتروئن C3XR است که قطعات آن با همکاری شرکت دانگ فنگ تامین میشود.
این خودرو از لحاظ جثه شبیه پژو ۲۰۰۸ بوده و از پیشرانه جدید ME16 استفاده میکند. قدرتی معادل ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن.متر از سمت پیشرانه ۱.۶ لیتری از طریق گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۶ سرعته ، به محور چرخهای منتقل شده و باعث حرکت ماشین میشود.
سیلک از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی کرده و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر صد کیلومتر تنها ۵ لیتر است. سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم توزیع نیروی برق، فرمان برقی، ورود بدون کلید، دوربین و سنسور عقب، تهویه اتوماتیک و… از جمله مشخصات سیلک در بخش امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی هستند.